nieuws

Ad Rem 2016-3 Intro terugroepadvertentie

Plasticdeeltjes in snoeprepen en metaalschilfertjes in diepvriespizza’s hebben recent nog tot grootscheepse terughaalacties in België geleid. In dergelijke crisissituaties staat het getroffen bedrijf voor een moeilijke evenwichtsoefening. Het is verplicht om in een terugroepadvertentie helder en open te communiceren over het gebrekkige product. Tegelijkertijd probeert de producent via excuses en financiële compensaties de reputatieschade zo veel mogelijk te beperken. Maar wat gebeurt er als een producent ook in die tekst in de fout gaat? In een experiment met 710 Vlamingen onderzochten wij hoe zwaar tikfouten, dt-fouten en slechtlopende zinnen doorwegen in het oordeel over de advertentie, de producent en zijn producten.

PriscillaAd Rem 2016-3 Intro terugroepadvertentie
Share this post

Join the conversation

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.