Ad Rem 2022-4 Intro Analytics

Google beheerst al lange tijd dominant de markt van de zoekmachines. Voor veel bedrijven en individuen is het bijna vanzelfsprekend om een beroep te doen op de functies van Google Workspace voor e-mailverkeer, de organisatie van de agenda of de analyse van websitegegevens. Nu die dominante positie van Google juridisch in vraag is gesteld, blijkt de technologiereus toch wat marktterrein te hebben verloren. In Europa heeft vooral de strenge privacyregulering ervoor gezorgd dat gebruikers naar producten van de concurrentie op zoek gaan, zeker nu het gebruik van Google Analytics in verschillende EU-landen zelfs is verboden. Maar is het wel een goed idee om Google links te laten liggen? Ad Rem geeft achtergrondinformatie en zet ook enkele alternatieven voor Google Analytics op een rijtje.

Gerelateerde artikels

Ad Rem 2023-4 intro Hotelreviews

Tegenwoordig zijn de meeste hotels aanwezig op het internet, zodat potentiële klanten de meeste boekingsbeslissingen online maken. Via online platformen geven hotels hun gasten de

Lees meer